Kun je een mobiel abonnement afsluiten wanneer je bij Preventel geregistreerd staat?

Vraag: Ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik vanwege een betalingsachterstand bij een telefoon provider geregistreerd sta bij Preventel. Kan ik nu nog elders een mobiel abonnement afsluiten?

Antwoord: Ja het is mogelijk om een abonnement af te sluiten ook al sta je bij Preventel geregistreerd! Je hebt ook nog eens ruime keuze uit diverse providers die draaien op de grote netwerken zoals die van KPN. Dus ookal krijg je bij KPN zelf geen abonnement omdat je bij Preventel geregistreerd staat, je kunt elders wel een abonnement met KPN kwaliteit krijgen en ook nog eens met onbeperkt bellen, onbeperkt SMS’en en onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand!
We hebben het hier wel over een Sim Only abonnement natuurlijk. Dus een abonnement waar geen toestel bij geleverd word. Maar een toestel heb je toch al en je kunt gratis je nummer behouden (Ook al ben je afgesloten!) en je bent dus gelukkig niet alleen op prepaid deals aangewezen.

Preventel is een samenwerkingsverband van telecomproviders waar zij mensen met een betalingsachterstand bij een telecomprovider registreren om te voorkomen dat ze bij een andere telecomprovider schulden maken na te zijn overgestapt. Dit samenwerkingsverband tussen de telecomproviders is opgericht nadat de telecomproviders de samenwerking met het BKR hebben opgezegd. De noodzaak bleef echter wel bestaan dat consumenten werden beschermd tegen de schulden die ze zelf maken en dat de telecomproviders werden beschermd tegen consumenten die hun rekeningen niet konden betalen. Hierom worden mensen met een betalingsachterstand bij een telecomprovider dus geregistreerd bij Preventel en voordat een aanvraag voor een abonnement met toestel wordt toegekend wordt door sommige providers (Niet allemaal!) eerst gekeken of een aanvrager bij Preventel geregistreerd staat.

Om te kijken of je geregistreerd staat bij Preventel kun je contact met ze opnemen om te zien of dit het geval is. Om je registratie te verwijderen bij Preventel is het van belang dat je de openstaande rekeningen bij je telecomprovider geheel voldoet.

Maar er zijn dus providers die niet samenwerken met Preventel en dat betekent dat je bij hen gewoon terecht kan voor een voordelige bel en databundel. Bij welke provider kun je bijvoorbeeld terecht? Hieronder staan er een aantal.

Robin Mobile
Deze provider koopt in op het KPN netwerk. Dus als u een abonnement van Robin Mobile hebt dan maakt deze voor bellen, sms’en en internetten gebruik van het stabiele en landelijk dekkende netwerk van Nederlands grootste provider. U krijgt dus een kwalitatief hoogstaand abonnement. Daarnaast krijgt u voor een vast bedrag per maand onbeperkt bellen, onbeperkt SMS berichten sturen en onbeperkt internetten op het 3G netwerk van KPN. De contacten van Robin Mobile hebben ook nog eens een looptijd van een maand. Dus als het u beter uitkomt kunt u altijd stoppen, u zit nergens langer dan een maand aan vast.
Zoals gezegd wordt er door Robin Mobile geen creditcheck bij het BKR in Tiel gedaan en controleren zij ook niet via Preventel of u bij andere providers nog betalingsachterstanden heeft. Kortom u krijgt altijd een abonnement bij Robin Mobile. Daarnaast kunt u uw eigen nummer meenemen als u bent afgesloten door uw vorige provider. Voorwaarde is wel dat u dit tijdig aanvraagt, uiterlijk een maand nadat uw contract beeindigd is.
Klik hier om naar de aanbiedingen van Robin Mobile te kijken op hun website

88Mobile
Om een voorbeeld te geven van de voordelen die je hebt wanneer je ondanks je registratie bij Preventel toch een abonnement afsluit bij 88Mobile een kleine opsomming.

1) Er wordt geen navraag gedaan bij het BKR en ook niet bij Preventel! Dus je krijgt altijd een abonnement.
2) Er zijn maandcontracten beschikbaar. Dus je zit niet permanent vast aan een contract, wil je stoppen na een maand of op een moment dat dit jou financieel goed uitkomt dan kan dat gewoon en zit je nergens aan vast.
3) Er zijn bundels incl. data verkrijgbaar vanaf 2,55 per maand
4) Er is een goedkope databundel voor 1000 mb waar je nog geen 5 euro voor betaald
5) Je kunt gratis je eigen nummer behouden, dus ben je afgesloten elders? Stap snel over, en vraag nummerbehoud aan bij je aanvraag voordat je je nummer verliest
6) Voor wie toch een jaarabonnement afsluit is het mogelijk om je eigen 06 nummer uit te kiezen! Je ziet van te voren dus de beschikbare 06 nummers en je kan een mooi 06 nummer uitkiezen dat je makkelijk kunt onthouden.

Ben je geregistreerd bij Preventel en wil je toch een abonnement afsluiten met een voordelig bel en databundel? Ga dan nu naar 88Mobile (Klik hier) en vraag nummerbehoud aan of kies een nieuw makkelijk 06 nummer uit en voor je het weet ben je weer bereikbaar en kun je eindeloos WhatsAppen!

9 Comments

  1. Nou ik sta geregistreerd bij Preventel en heb toch een abonnement af kunnen sluiten hoor. Ik wil geen reclame maken of zo maar heb gewoon via de website een bestelling gedaan en alles kwam een paar dagen later gewoon aan.

    Reply
    • hoi kees ,via welke provider dan?

      Reply
      • Sorrie voor de late reactie jonges ik kijk net pas in mijn spamfolder. Ik heb een abonnementje van Simpel. Ik kreeg mijn chippie zonder problemen binnen ookal heeft telfort me aangemeld bij preventel

        Reply
    • Kees, alles is in orde hoop ik

      Reply
      • Dan heb je een sim only, zoals boven staat vermeld kan dat gewoon -_-

        Reply
  2. raar is zat 5 jaar terug in de schuld sanering alles weg en dan zeggen ze leuk dan is de registratie voor bij ja jammer genoeg nog niet veel allende met deze firma

    Reply
  3. Hallo, Dames en Heren

    Ik had laats nog bij media markt wou ik een abo aansluiten maar ik heb nog nooit een abo genomen waar ik werd afgekeurd de reden waarom staat er nooit bij geschreven wat ik eigenlijk wel heel raar vind dus moet ik nu een schriftelijke brief naar #Preventel sturen dat ga ik zeker ook doen,

    Reply
  4. Ik was bij een telefoonwinkel en probeerde een abonnement af te sluiten. Dit lukte niet omdat er een blokkade op ons adres rust. Mijn man en ik zijn verbouwereerd. We hebben geen betaalachterstanden. Wat geeft u het recht om ons op een zwarte lijst te plaatsen? Graag met spoed actie!!!!!!!!

    Reply
    • Beste mevrouw Bloemen, TotaalTelecom.nl heeft u niet op een zwarte lijst gezet, want die hebben we helemaal niet. Mijn advies is dat u contact opneemt met de provider waar u een abonnement bij probeerde aan te vragen en hen om opheldering vraagt. Ervaring leert dat een blokkade op een adres snel kan worden opgelost wanneer aangetoond wordt dat u de nieuwe bewoner bent en nergens anders geregistreerd staat met een betaalachterstand.

      Reply

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>