Selecteer een pagina

Vraag: Ik wil bij KPN een mobiel abonnement afsluiten, wordt er dan een krediet check gedaan? Ik maak me namelijk zorgen dat ik daar niet doorheen kom.

Antwoord: KPN is een van de mobiele telefonie providers die bij het BKR geen krediet check meer uitvoert om te bepalen of een aanvraag voor een mobiel abonnement moet worden toegekend of niet. KPN heeft net als vele andere providers de samenwerking met het BKR namelijk opgezegd. Dus sta je bij het BKR geregistreerd vanwege betalingsproblemen uit het verleden, dan zal daar niet worden gecheckt. Wat wel wordt meegewogen is of je geregistreerd staat bij Preventel en eventueel ook als je geregistreerd staat bij een andere kredietbewakingsinstantie. Lees daar meer over in het artikel Kun je een mobiel abonnement afsluiten wanneer je bij Preventel geregistreerd staat?.

Een heel goed alternatief voor een abonnement bij KPN is een Sim Only abonnement bij Robin Mobile (Klik hier). Zij doen geen check bij het BKR en ook niet bij Preventel! Iedereen krijgt altijd een abonnement bij Robin Mobile. De abonnementen zijn maandelijks opzegbaar dus je zit nergens voor jaren aan vast, en voor één vast bedrag per maand kun je onbeperkt bellen, onbeperkt SMS versturen en onbeperkt mobiel internetten. Klik hier voor de website van Robin Mobile.