Selecteer een pagina

Als ouder ken je je kind als geen ander, denk je. Veel ouders zijn er echter achtergekomen dat ook hun kind tegen beter weten in staat is om voor hoge telefoonrekeningen te zorgen. Dat is vervelend als dat gebeurt, maar het hoeft niet te betekenen dat je je kind geen telefoonabonnement kan geven. Er zijn oplossingen die ervoor kunnen zorgen dat je de kosten kunt beperken en tegelijkertijd toch je kind van een abonnement kan voorzien zodat die altijd kan bellen en gebeld kan worden. Iets wat veel ouders toch wel een fijn idee vinden.

Het belplafond
De bekendste oplossing voor het beheersen van de telefoonkosten die je kind kan maken is natuurlijk het belplafond. Bij de meeste providers zijn abonnementen af te sluiten waarbij het limiet aan gratis belminuten ook echt de limiet is. En dat geld dan ook voor het SMS tegoed en de databundel. Op is dan gewoon ook echt op.

Gratis onderling bellen
Een andere oplossing is het gratis onderling bellen. Belt je kind altijd met dezelfde mensen en maakt je kind daarmee de meeste kosten? Wanneer de vriendenkring van je kind dezelfde provider heeft dan is het afhankelijk van de provider mogelijk dat ze onderling volkomen gratis kunnen bellen. In dat geval valt gewoon heel veel van de belkosten direct weg. Wanneer je dus voor je kind een abonnement aanvraagt is het ’t waard om even na te vragen welke provider de beste vrienden van je kind hebben en wat daar de mogelijkheden zijn voor kosteloos onderling bellen. Eventueel spreek je met de ouders van die vrienden af dat ze allemaal elkaars nummer als voorkeurnummers opgeven waardoor iedereen geld bespaart.

Update
Onderling bellen is inmiddels achterhaald door onbeperkt bellen. Sluit bijvoorbeeld een abonnement af met onbeperkt bellen, SMS’en en internet voor maar 20 eu per maand en je kind is altijd bereikbaar en kan jou altijd bereiken.