Selecteer een pagina

Heb jij twijfels of je wel in aanmerking komt voor het afsluiten van een mobiel abonnement? Er is niets zo vervelend als dat je je verheugd op het gemak van een telefoon abonnement en een mooi gratis toestel dat je daar eventueel bij krijgt, om er vervolgens achter te komen dat een provider bezwaren heeft tegen je aanvraag en dit daarom afwijst.

Waarom zou een provider jouw abonnementsaanvraag afwijzen?
De belangrijkste reden waarom een provider een abonnementsaanvraag afwijst heeft te maken met onbetaalde rekeningen bij dezelfde of een andere provider van mobiele telefonie. Met andere woorden betalingsachterstanden bij een telecomprovider.
Wanneer je een abonnement aanvraagt terwijl je schulden hebt bij een telecombedrijf dan staan je persoonsgegevens geregistreerd bij een bedrijf zoals Preventel, Experian of een andere kredietbewakingsinstantie. De provider waar je de aanvraag indient ziet het negatieve advies van de kredietbewakingsinstantie maakt vervolgens de beslissing om je het abonnement niet te gunnen.

Je BKR gegevens spelen niet meer mee
Van alle kredietbewakingsinstanties die er zijn is het BKR waarschijnlijk het bekendste. Maar als het gaat om het registreren van betalingsachterstanden bij telecomproviders en het adviseren bij abonnementsaanvragen speelt het BKR dossier van de aanvrager sinds 2011 niet meer mee. Dus heb je eventueel een negatieve BKR registratie opgelopen in het verleden dan zal dat NIET de reden zijn dat je aanvraag voor een abonnement niet wordt gehonoreerd. Telecom providers hebben de samenwerking met het BKR opgezegd onder andere om te voorkomen dat achterstanden bij een telecomprovider problemen veroorzaken bij bijvoorbeeld een hypotheek aanvraag en andersom ook, namelijk om te voorkomen dat een negatieve aantekening bij het BKR dat wel 5 jaar wordt vastgelegd veroorzaakt dat men in die tijd niet meer in aanmerking komt voor een mobiel abonnement, zelfs al is de betalingsachterstand al jaren ingelopen.

Conclusie: Krijg ik een mobiel abonnement of niet?
Je BKR dossier speelt geen rol zoals gezegd. En als je verder geen schulden hebt bij een telecomprovider en ook niet met een kredietbewakingsinstantie zoals Experian, Preventel of Graydon bent geconfronteerd dan krijg je gewoon een mobiel abonnement eventueel met een gratis telefoon of tablet.
En denk hier eens over na. Wat is het ergste dat je kan gebeuren als je een aanvraag indient wanneer je twijfelt  of je ergens negatief geregistreerd staat? Het is natuurlijk niet leuk om te horen dat je aanvraag is afgewezen, maar dat is dan ook het enige wat je kan gebeuren. Veel mensen die denken geen abonnement met een gratis toestel te kunnen krijgen, krijgen hem gewoon wel.

Advies?
Vraag gewoon het mobiele abonnement aan dat je wilt hebben met de telefoon of tablet die je hebben wilt. Klik Hier. Kans is groot dat je gewoon als klant wordt geaccepteerd. En vraag je een abonnement aan en wordt hij afgewezen, dan kom je nog altijd in aanmerking voor een Sim Only abonnement van 88Mobile of Robin Mobile. Daar komt iedereen voor in aanmerking omdat je bij het aanvragen direct een maand vooruit moet afrekenen met iDeal en je daarom altijd vooruit betaald. Dus je krijgt uiteindelijk altijd een abonnement.